Penktadienį Kinijos bendrovė CATL pranešė, kad Vengrijoje statys 7,3 mlrd. eurų (7,6 mlrd. JAV dolerių) vertės akumuliatorių gamyklą, kuri iki šiol buvo didžiausia Europoje, nes didžiausia pasaulyje elektrinių transporto priemonių akumuliatorių gamintoja ruošiasi patenkinti didėjančią pasaulinių automobilių gamintojų paklausą.
CATL teigė, kad 100 GWh (gigavatvalandžių) gamyklos rytiniame Vengrijos Debreceno mieste statyba – didžiausia jos investicija užsienyje – bus pradėta šiais metais, gavus leidimus, ir turėtų trukti ne ilgiau kaip 64 mėnesius.
Pastačius gamyklą, ji taps didžiausia Europoje ir antrąja CATL gamykla regione, kurioje bus gaminami akumuliatorių elementai ir moduliai automobilių gamintojams, įskaitant „Mercedes-Benz“, BMW, „Stellantis“ ir „Volkswagen“.
Plėtra vykdoma Europos automobilių gamintojams vis sparčiau pereinant prie elektrinių transporto priemonių savo šalyse, dėl to didėja vietos tiekėjų akumuliatorių paklausa, o siekiant išvengti gamybos trikdžių sudaroma daugybė tiekimo sandorių.
„Volkswagen“, „Mercedes-Benz“ ir „Tesla“ paskelbė arba pradėjo įgyvendinti didelius baterijų plėtros planus Europoje, kad užsitikrintų prieigą prie gyvybiškai svarbių elementų ir žaliavų ir paremtų savo elektrifikavimo strategijas.
CATL investicijos bus „didžiulis šuolis CATL pasaulinėje plėtroje“, pareiškime teigė bendrovės įkūrėjas ir pirmininkas Zeng Yuqun.
Kinijos bendrovė taip pat tęsia planus iki 2026 m. Šiaurės Amerikoje gaminti akumuliatorius klientams, įskaitant „Ford Motor“, anksčiau pranešė „Reuters“, nepaisant įtampos tarp Pekino ir Vašingtono.
Investicijos taip pat labai svarbios Vengrijai, kuri tampa pagrindiniu elektromobilių ir baterijų centru Europoje.
Debrecene veikia BMW gamykla, „Volkswagen“ prekės ženklo „Audi“ gamykla veikia vakarų Vengrijoje, Gyor mieste, o „Mercedes-Benz“ – Kecskemete, centrinėje šalies dalyje.
BMW atsisakė komentuoti, tačiau teigė, kad rugsėjo pradžioje planuoja paskelbti tam tikrą su akumuliatoriumi susijusią informaciją. „Volkswagen“ ir „Stellantis“ iš karto neatsakė į prašymus pakomentuoti.
Atskirame pareiškime „Mercedes-Benz“ teigė, kad ji bus pirmoji partnerė, gavusi baterijų elementų iš CATL Vengrijos gamyklos, ir kad jos užsakymas yra didžiausias pradinis užsakymas šioje gamykloje.
„Ši nauja moderni Europos CATL gamykla Vengrijoje yra dar vienas svarbus etapas plečiant mūsų elektromobilių gamybą kartu su pagrindiniais partneriais“, – sakė „Mercedes-Benz“ valdybos narys Markusas Šėferis (Markus Schaefer).
CATL anksčiau teigė, kad nuo 2025 m. pradės tiekti cilindrinius elementus BMW, skirtus naujai elektromobilių serijai.
Kinijos bendrovė taip pat teigė nagrinėjanti galimybę suvienyti jėgas su vietos partneriais ir Europoje įkurti baterijų medžiagų gamyklas.
2021 m. pabaigoje CATL metiniai baterijų gamybos pajėgumai siekė 170,39 GWh, o 140 GWh pajėgumai buvo statomi. Anksčiau bendrovė yra sakiusi, kad iki 2025 m. iš viso siekia įrengti 670 GWh metinių pajėgumų.